perjantai 13. kesäkuuta 2014

how low can i go

Etujalkotilassa huomasin tuossa yhtenä kuumana päivänä jotain nestemäistä töhnää. Noh, sinne etujakkaroiden mattojen alle jätetyt Bilteman bitumimatot valuttivat sitten liimansa lattialle! Ei tuo Bilteman bitumimatto näköjään toiminut edes vaakatasossa. Nyppäsin bitumit pois ja ne lensivät suoraan roskikseen. Tilalle leivoin STP:n butyylimatosta uudet eristeet, nyt pysyy ja eristää oikeasti ääntäkin.

Toissapäivän sain uudet renkaat vanteille. Näistähän tulikin ihan kivat, vaikka valkosivuista jouduinkin tinkimään. Hankookin RA18 175/70R14C kumit, nämä mahtuvat alle ilman ongelmia ja painoindeksikin riittää reilusti.

Takarenkaat kun ruuvailin paikoilleen, niin päästin pari valittua sanaa. Kuskinpuolen takarengas oli ihan vinossa. Syylliseksi paljastui hieman vanhemman pallokeulan takatukivarsi. Olin korvannut alkuperäisen yhdellä ulkoisesti paremmalla yksilöllä ja käsissä pyöritellessä en havainnut tukivarsissa mitään eroa. Nappasin tukivarren irti ja kaivoin romulootasta alkuperäisen ja avot, rengas suoristui samantien. Pitää vielä kertaalleen purkaa tuo viritys ja puhallella/maalailla tukivarsi kuntoon. Kuvistakin eron huomannee aika selvästi...

Tässä vaiheessa pääsin kuitenkin testaamaan bussia pyörien päällä. Alustaratkaisujen vaikutus korkeuteen kiinnosti kovasti. Keula on nyt niin alhaalla kuin tuolla akselillani sen saa eli taisi tipahtaa jotain 7,5". Rata-auto tyyppinen jousitus siis. Hieman joutunee nostamaan, että saan nätimpään linjaan peräpään kanssa. Perässä toteutui tavoiteltu 3,5" pudotus. Pitää varmaan laittaa ostoslistalle sellainen tuuninki tunkki, mikä mahtuu alle ja nostaa korkealle, sen verran oli jumppaamista perushallitunkin kanssa ;)

Pitihän sitä sitten vielä toimia mittatikkuna, tulevalle kattotelineelle tullaan siis yltämään ilman tikkaita. Mittatikun vaatetus: Varusteleka :D

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti