maanantai 23. tammikuuta 2017

Vuoto paikallistettu!

Sieltähän se öljyvuodon syy lopulta löytyi. Lohkon takaosassa oleva öljykanavan tulppa päästi öljyt ohitseen. Stefoja vaihtaessa tämä ei syksyllä paljastunut, kun öljyä oli silloin vähän siellä sun täällä kesän ajojen jäljiltä. Nyt puhtaassa lohkossa vuotopaikka osui heti silmään.


Viereinenkin tulppa näytti hieman kostealta alaosastaan joten nyppäsin molemmat tulpat irti. Pieni reikä keskelle, ruuvi ja sorkkaraudalla napautus. Kumpikin lähti ilman ongelmia irti ja näin löysässä kun olivat, niin ei ihmekkään että öljyä pääsi vuotamaan.


Nyt metsästämään noin 14x6mm kokoiset alumiinitulpat jostain. Kierrettäviä en taida uskaltaa laittaa, kun pitäisi ensin vääntää kierteet lohkoon ja siinä syntyy kuitenkin sen verran lastua mikä voi joutua öljynkiertoon. Voi alkaa jänskättämään liikaa ;)

Seuraavan kerran kun rakennan moottorin, niin nypin kaikki tulpat irti lohkon ollessa purettuna ja tulppaan ne kierrettävillä plugeilla!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti