perjantai 17. maaliskuuta 2017

Bussi alas ja huoltoluukun tiivisteen parantelua

Öljyhelmiä ei enää näyttänyt ilmestyvän joten tipautin bussin alkuviikosta takaisin maahan. Oispa nosturi poikaa, tai edes vähän järeämpi tunkki...


Droppiolat tuli jo viime vuonna hankittua mutta en niitä talven aikana sitten asentanutkaan paikoilleen. Öljyvuodot ja muut projektit söivät kaiken ylimääräisen ajan. Vedellään tuleva kesä vielä tällä setupilla ja siirretään etuakselin päivitys seuraavaksi talveksi.

Huoltoluukusta nysväsin liimanjämät pois, Bisontix ei tätä tiivistettä paikoillaan pidellyt :(


Seuraavaksi kokeillaan sitten Bostikkia. Hioin tiivisteen karheaksi ja levittelin liimat tiivisteeseen ja tiivisteuraan.


Ainakin tiiviste tuntui nyt nappaavan paremmin kiinni ja sain luukun laitettua paikoilleen ennen kuin tiiviste pomppasi pois urastaan. Katsotaan lentääkö silmille, kun seuraavan kerran huoltoluukku avataan.


Jotta aika ei kävisi pitkäksi, niin kaivoin esiin viime syksynä hankitun projektimoottorin. Tässä olisi taas yksi 2 litran arpakone, jos tästä vaikka kokeiltaisiin tehdä yli kaksilitrainen tai jotain...

2 kommenttia:

  1. Ihan näin mielenkiinnosta, käytätkö millasia öljyjä moottorissa ja laatikossa? Ite hommasin laatikkoon Liqui Molyn SAE 80 mineraalia, jota jää ylikin. Ja moottoriin aattelin kokeilla sellasta volkkaripalstalta lukemaani Gulf Classic sinkittyä mineraali 20w50 johon lisään vielä desin Redlinen sisäänajo-lisäainetta.

    Lähinnä kiinnostaa millasilla aineilla kokeneemmat ajaa?

    VastaaPoista
  2. Moottorissa olen käyttänyt motonetistä peltikanisterissa (British Classic Motor Oil 5L) myytävää 20W50 öljyä ja vaihteistossa ihan perus Mobilube 80W90 API-GL4 vaihteistoöljyä.

    VastaaPoista